Greger Andersson fann denna båt på Räknäs Båtvarv, strax bortom Gustavsberg. Båten hade då stått bortglömd längst upp i slipskjulet i mer än 30 år. Kapellet var nysytt men hade aldrig sett dagens ljus. En indikation på detta var att lagret av damm och fågelskit var tjockt.
Lyckligt för både båt och Greger var att han fick köpa den av varvets ägare, Christer Karlsson, som övertagit båten efter sin farfar, Carl Oscar Karlsson, som grundat varvet 1903.
Greger, som är utbildad båthantverkare, la på ett nytt däck i oregon pine, med mahogny garnering runtom, men åtgärdade i övrigt bara nödvändigheter. En Penta A4 var monterad i båten sedan byggnationen och åldersbestämningen av båten lutar sig mot att A4:orna tillverkades i 1200 ex fram till och med 1936, vilket skulle tala för att båten byggdes någon gång runt det årtalet. Motorn var dock i så dålig kondition att Greger bestämde sig att byta ut den mot en vanlig Volvo B18.
Efter moget övervägande demonterade han även det vindrutearrangemang båten hade. Delvis av estetiska skäl, men också eftersom det rådde osäkerhet om detta var en originaldetalj. Rutorna finns bevarade och kan återmonteras om man skulle ändra sig.
Greger sålde vidare 2013 inom Heleneborgs båtklubb till Mattias Ek som efter två år sålde vidare till Joakim Abrahamsson som hade den till 2017 då han sålde vidare till Fredrik Ottosson, som nu är stolt ägare och använder den till eget såväl som strandflanörers och mötande båtars nöje. Fredrik har fortsatt renoveringsarbetet och bland annat bytt 1,5 m av kölen, bytt roder, propellerbock och hjärtstock till rostfritt och kromat om alla beslag.